Aldrig mer Jensens Boefhus!
Jag gav dem en chans till, men den tog de inte heller… jag pratar om Jensens Boefhus som gjort bort sej igen och nu var det absolut sista gången jag gick dit. Aldrig mer!
Jag är inte den som kritiserar i onödan och jag kritiserar heller aldrig utan att komma med förslag på förbättringar och ger alltid en andra chans. Därför gav vi Jensen på Mäster Samuelsgatan i Stockholm en ny chans efter att ha fått ett otroligt dåligt bemötande förra våren. Maten var god och vi tänkte att det dåliga bemötandet var en engångsföreteelse, alla kan ju ha en dålig dag. Så vi besökte Jensens på Vasagatan i september förra hösten för att äta mat innan en teaterföreställning på Oscars.
Vi kom i god tid och skulle ha gott om tid på oss att äta, betala och sedan promenera den korta vägen bort till Kungsgatan. Vi fick beställa hyfsat fort och maten var ok, det där med läsk i plastglas är som det är… men sen hände något, eller rättare sagt hände inget. Trots att vi sa till flera gånger så fick vi inte betala! Det kom ett större gäng om kanske 20 personer som en stackars kille fick ta hand om själv medan några andra stod med armarna i kors, det var förmodligen han som skulle tagit hand om vår betalning men fick lite annat att göra. Efter ett antal tillsägningar från oss utan framgång reste vi oss och sa i kassan att vi försökt betala i snart en timme och nu var sena till teatern och tänkte gå! DÅ blev det fart på dem och helt plötsligt var felet vårt!
Jag skrev ett mail till restaurangchefen som ringde upp mej ganska omgående och fick kompensation i form av presentkort för en ny middag. Ok sa jag… två dåliga besöka av två möjliga… men jag ger det en tredje chans. I fredags var den chansen… och det föll ju platt igen. Vi gav Jensens på Mäster Samuelsgatan en ny chans och det såg lovande ut med ganska lite folk och mycket personal. Men det gick snett redan från början tyvärr… vi blev placerade men sen hände inget mer. Vi försökte påkalla uppmärksamhet flera gånger för att beställa, men ingen såg oss eller nonchalerade oss. Efter ca 20 minuter tröttnade jag och gick fram till kassan och frågade om de kunde kolla hur mycket våra presentkort var värda. Vi fick veta summan och då sa jag bara ”Tack, så bra – då blir någon glad när jag ger bort dem eftersom ni inte bryr er om att ta upp vår beställning ens. Så vi går någon annan stans!” Och sen gick vi och åt sushi istället.
Den här gången kommer jag inte ens att klaga på hos Jensens, jag vet ju att det inte blir någon skillnad och fler presentkort vill jag inte ha. När jag skrev om detta på instagram var det många som höll med men trodde att de var ensamma om upplevelsen eftersom så många äter där och inte sagt något negativt. Men det är tydligt väldigt många som är missnöjda med den icke existerande servicen och att allt tar sån otrolig tid där. Så det var sista gången vi satte vår fot på någon av Jensens Boefhus och jag hoppas att ni också klagar om ni blir dåligt behandlade. Vi betalar faktiskt för service, vi äter inte där av vänlighet…