Buss tvärs över Cypern

Så var det dax att åka hem igen. Vi hade gott om tid på oss och tog bussen till flygplatsen. Det blev inte riktigt som vi planerat, men det blir det ju aldrig…

Taxi från flygplatsen till hotellet kostade 125 Euro, liiite i dyraste laget tycker jag. Men då kom vi sent och vill bra komma fram, så det fick bli så. När vi skulle åka hem hade vi betydligt bättre koll och mer tid, så det fick bli lokalbuss för 35 Euro istället. En rejäl skillnad, men inte särskilt mycket längre tid faktiskt.

Flyget skulle gå vid 20-tiden, så vi hade hela dagen på oss. Vädret var sådär, så det var inte att man behövde passa på att dra ur de sista solstrålarna heller. Däremot skulle vi ha gott om tid framme vid flygplatsen, så ett par timmar inne i Larnaca hade vi planerat för. Så blev det inte…

Bussen var jättesmidig. Hållplatsen var precis utanför hotellet och sedan bytte vi till en slags shuttelbus vid Paphos Flygplats. Det tog drygt 2 timmar med byten och allt, att åka från Paphos i väster till Larnaca flygplats i öster. Vi kom fram vid 15-tiden och hade alltså gott om tid. Så vi tänkte att vi checkar in bagaget och tar bussen till stan. Det gick inte… incheckningen började tre timmar innan avresa, som tidigast. Juhupp… då letar vi väl upp skåp och låser in väskorna. Det gick inte heller… där finns inga skåp. Det enda som finns är en suspekt man som kan ta hand om väskorna åt en, dessutom svindyrt. Det kändes inte bra alls.

Så det blev att sätta sej på ett café utanför flygterminalen istället. Där satt vi och jobbade några timmar, istället för att äta en mysig middag vid stranden i stan… jaja, det gick ju det med, men inte riktigt lika mysigt eller som vi planerat. Vi fick iaf massor gjort under en tiden, alltid nåt.

På flyget hade vi desto mer tur. Där var inte ens halvfullt, så vi kunde ockupera varsitt tre-säte och sova nästan hela vägen hem. Sånt är extra skönt när man flyger på natten. Bilen stod på långtidsparkeringen, så efter att ha blivit upplockade och körda till bilen var vi hemma på bara någon timma. Så vid 2-tiden på morgonen kunde vi krypa ner i våra sängar och sova vidare.

På morgonen sken solen och på förmiddagspromenaden konstaterade vi att i stort sett all snö var borta igen. Så himla skönt! Vi gjorde så rätt som lämnade snöovädret och nu kom hem till sol och nästan torra vägar igen. De senaste dagarna har solen skinit från en klarblå himmel och faktiskt värmt, så det var lixom bara att fortsätta att odla fräknar nu när vi börjat så bra 🙂

Det var verkligen skönt att åka iväg, vi mår så mycket bättre nu. Cypern var dessutom ett himla bra ställe att fly till. Bara fyra timmar bort och 300 soldagar per år. 20-25 grader i april tackar man ju inte nej till. Vi är så tacksamma att vi båda har jobb som går att ta med och jobba var vi vill i världen. Det kan nog hända att vi flyttar hemmakontoret till Cypern fler gånger, det var ju så himla enkelt att åka dit!

Skulle ni kunna tänka er att fly iväg så där som vi gjorde?

Missa inga inlägg:

Följ bloggen på Facebook och mej på instagram våra äventyr finns på Youtube

4 svar på ”Buss tvärs över Cypern

1. Det hade varit så skönt, men tyvärr kan jag inte ta med mig jobbet dit 🙂 Hade verkligen behövt fly ett tag. Behöver sommar och sol nu jag med.

2. Ja, att kunna resa iväg en snabbis när man vill skulle vara härligt men det går inte då barnen har sitt och det inte heller fungerar att ta med mitt jobb. Men i framtiden när barnen är större skulle jag absolut vilja kunna göra det..lät ju som en trevlig och välbehövlig resa även om ni jobbade också

3. DEt lät helt ljuvligt att kunna åka lite vart man vill och hur man vill. Men tror också att man behöver vara i en fas i livet. Inga barn som går i skola osv. När barnen blir vuxna eller man är ung är livet friare

1. Självklart har vi ett friare liv med vuxna barn och flexibla arbeten. Vi har också planerat och kämpat för att komma dit. Kanske borde skriva en blogg om det faktiskt 🤗