Dåligt av Subway!

Dåligt av Subway!

Jag är inte riktigt sams med Subway just nu… Anledningen är att vi hade planerat att köpa mackor på Subway för att ha med på flyget till London. Vi hade kollat öppettiderna för att köpa mackorna det sista vi gjorde innan avresa, för att få så fräscha mackor som möjligt.

Enligt internet skulle Subway i Tumba ha öppet till 21 på fredagar, så vi körde dit strax efter 20. Det var stängt! Klockan 20 stängde de och så var det med den saken. Asch då… vi dubbelkollade på internet och där stod det fortfarande kl 21. Så förbannad jag blev!

När vi kom hem mailade jag till Subway genom adressen på hemsidan och väntade spänt på svar. Detta kom efter några dagar:

”Som franchisetagare till Subway har jag inte kontroll över vad som står på Subways hemsida.
Här i Tumba har vi haft öppet 9-20 på vardagar samt lör-sön 10-19
Sedan januari 2012. Jag har inte varit medveten om att vi har skyltat med andra öppettider på Subways hemsida.
Jag kommer omedelbart att be dom ändra på hemsidan.
 
 
Med vänlig hälsning
Ulf Johansson
Franchisetagare
Subway Tumba”
 
Han är alltså ansvarig för verksamheten och har ingen koll på vilka tider som visas på nätet. Han skyller ifrån sej och verkar inte alls tycka att det är något han borde ha koll på. Inte minsta ursäkt eller tack för att vi uppmärksammat honom på felet. Jag tycker svaret stinker och är skitdåligt!
Som ansvarig har man ansvar för att ALL information är korrekt. Blir en kund drabbad så ber man om ursäkt och ger eventuell kompensation. Jag kan väl lugnt säga att jag inte kommer att besöka deras restaurang något mer med ett sånt bemötande.
Jag kanske är överkänslig, men jag tycker verkligen inte att det är så här man gör. Hade han bara skrivit ”Jag är ledsen att du fått fel information men tack för att du uppmärksammade mej på detta, så att jag kan åtgärda det omedelbart” så hade det varit helt ok. Vad tycker ni?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *