Matsedel v 34

Matsedel v 34

Nu är det bara ett par veckor kvar av augusti och sommaren. Hur gick det, om vi tänker på vikten alltså? Blev det som ni hade planerat, sämre, bättre? Oftast blir det ju inte som vi tänkt, men vet ni? Det gör inget! För det finns alltid en dag imorgon och en ny chans 🙂

Sånt som är gjort går inte att göra ogjort och det är ingen större idé att älta heller. Så konstatera istället bara faktum, fundera på vad som gick snett, lär av det och gör en plan för nästa gång, stryk ett streck och kör upp på banan igen. Det är faktiskt inte värre än så.

Här har vågen stått still över sommaren, jag har inte gjort någon total koll – sommaren är ju inte helt slut än. Men som det ser ut just nu verkar det iaf så. Kanske något halvkilo upp, men det rättar snart till sej. Jag är ju på min målvikt , tom lite under faktiskt… så det är helt ok att gå upp och ner lite.

Nu är det drygt fyra månader kvar till nyår, mycket kan hända tills dess. Jag fortsätter att fokusera på bra mat, sömn, promenader och träning. Vad fokuserar du på?

Här är veckans matsedel:

Måndag: Pasta m champinjoner & parmesan (Grön 5, Blå 5, Lila 5 plus pasta)

Tisdag: Grekisk fiskgratäng (Grön 6, Blå 5, Lila 5 plus potatis)

Onsdag: Örtfylld kyckling (Grön 4, Blå 3, Lila 3 plus ris)

Torsdag: Kryddig kasslerpasta (Grön 10, Blå 10, Lila 10 för allt, plus pasta)

Fredag: Räkgryta med minimajs (Grön 5, Blå 4, Lila 4 plus ris)

Lördag: Grillat och ljummen potatissallad (Grön 19, Blå 19, Lila 7 för all sallad)

Söndag: Pasta med bacon- och spenatsås (Grön 8, Blå 6, Lila 6 plus pasta)

Även den här veckan passar allt (utom potatissalladen) i matlådan. Så gör lite extra och fyll på matlådorna i frysen, sånt är alltid tacksamt när man står där utan tid och fantasi.

Här hemma börjar det röra lite på sej faktiskt, vi ska på vårt första event på 19 månader. Vinprovning med båttur minsann, så mysigt! Men jättekonstigt att träffa folk igen :-p

I övrigt är det mesta som det varit sedan i mars -20. Två dagliga promenader, lunchdate med maken (vi sitter fortfarande på varsin våning och jobbar), styrketräning må-on-fr. Rutiner rutiner, jag gillar dem.

Häng med på instagram om ni vill @marlenerinda, mitt liv som Guldmedlem och normalviktig sedan 17 år tillbaka. Och ha koll på Du i Fokus, där kommer mycket gott nu!

Missa inga inlägg: följ bloggen på Facebook och mej på instagram

6 tankar på “Matsedel v 34

  1. Här gar jag slängt ut vågen i stället och det var ett bra drag för efter det blev det lugnare. Bra mat och träning är ett bra recept för välmående. Härlig matsedel du bjuder på.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *