Brasilien, Lettland och Irland på samma vecka!

Pressträffarna och eventen står som spön i backen just nu. Såklart handlar mycket om advent och jul, men något som också tagit fart är träffar om turism. Bara senaste veckan har jag åkt jorden runt, men i Stockholm 🙂

Det började redan förra veckan. Då var vi på pub-quiz med Irlands turistråd och hade så himla kul. Vi teamades ihop med en kille från Airtours och kom tvåa i quizen. Nästa år ska vi vinna!!! Dagen efter var vi inte på pub-quiz, men väl på en Irländsk Pub, men då var det whiskeyprovning. Mycket Irland alltså och inte mej emot, jag gillar Irland. I vår ska man köra en ny variant av Game of Thrones-tour som jag är väldigt nyfiken på.

Den här veckan inleddes med ett besök på Qatars ambassad. Där fick vi veta allt om turismen där och blev bjudna på en helt otrolig buffé. Vilken mat!!! Vilka smaker!!! Jag har inte ens tänkt på att det finns turister i Qatar, själv har jag bara suttit fast på flygplatsen en natt och mellanlandat där. Men där finns väldigt mycket spännande både att se och göra. Oavsett vad man tycker om politiken och arbetsförhållandena, så verkar det vara ett väldigt fint land. Jag är väldigt sugen på att göra en ökensafari.

Dagen efter var det Lettlands ambassad som bjöd in. Mer information och mer mat, fast jag åt inte – för vi skulle iväg på julbord igen. Men jag fick träffa en massa härliga bekanta, både nya och gamla. Det kan nog tänkas bli en tur till Lettland under våren, när kryssningarna öppnar igen i April.

Och igår var vi på sk roadshow med våra vänner från AviaReps. Där fick vi träffa representanter från all världens länder, bla Brasilien som tydligen inte varit i Sverige och visat upp sej förut. Jag har inte varit i Brasilien, men i Venezuela och då var vi nästan längst ner i södra djungeln som ligger nära gränsen till Amazonas och Brasilien. Efter presentationen vi fick är vi mer än sugna att åka dit, det finns ju massor att se och göra där. Naturen, stränderna, maten – allt verkar ju helt fantastiskt!

Joseph (tv) och vi andra som var med på resan

På roadshowen träffade vi massor med länder, bla Mauritius, Estland, Tanzania och Filippinerna. Jag tycker jag kände igen mannen som satt vid Filippinernas bord och det visade sej vara en av cheferna från turistrådet som jag träffade när jag var där för ganska precis två år sedan. Så himla roligt att ses ! Han jobbar dessutom tillsammans med Joseph som var en av våra guider på resan och som jag blev väldigt god vän med. Så vi tog en bild som ska skickas till honom med hälsning från Sverige. Jag hoppas verkligen kunna åka tillbaka en dag, och att Martin kan följa med och testa på dykningen där.

Jag glömde att berätta att det även var resmässa veckan innan, den sk Travel Market, där också all världens länder visade upp sej. Och vi ska faktiskt på vår första utlandsresa på två år! Vi ska åka på kryssning till Åland och testa julbord såklart 🙂

Nog sjutton längtar jag efter att få resa, särskilt till solen – men det är väl bara att gilla läget och vänta lite till… Hur tänker du kring att resa, med tanke på pandemin?

Missa inga inlägg:

Följ bloggen på Facebook och mej på instagram våra äventyr finns på Youtube

6 svar på ”Brasilien, Lettland och Irland på samma vecka!