Insändar-dax?

Insändar-dax?

Har efter en hektisk förmiddag precis avslutat utvecklingssamtalet med Senior och hans mentor. Det är tur att man fortfarande har en unge under 18 så man har något att säga till om…

Vi valde Tumba Gymnasium bla för att vi visste att de hade en fungerande specialpedagog och kunde ta emot elever med sk särskilda behov på ett bra sätt. När Senior skulle börja fick vi träffa alla inblandade och man skulle ordna allt på bästa sätt för honom. Allt verkar helt enkelt toppen!

Alla utvecklingssamtal har varit positiva och därför kom sommarbetyget med ett IG som en kalldusch för oss alla. Detta ordnade sej dock efter några arga mail, ett ännu argare telefonsamtal och en 5-minuterskomplettering. Vis av erfarenheten är jag nu extremt noggran med vad vi går igenom och får höra på utvecklingssamtalen.

Senior har gnällt en hel del på provsituationen och på att specialpedagogen aldrig har tid. Det första var ganska enkelt avhjälpt, han får helt enkelt ha muntliga prov när han behöver. Så att läraren kan ställa följdfrågor och han kan utveckla sina svar så läraren verkligen förstår vad och hur mycket han faktiskt kan i ämnet. Det där med specialpedagogen var knepigare… han har nämligen gått och blivit vikarie för biträdande rektorn!!! Klart han inte har tid då!

Så nu är frågan om jag ska maila rektorn och fråga vad som händer och hur planen ser ut? Eller om jag ska ta kontakt med förvaltningen/nämnden? Eller maila runt till de politiker som jag känner som faktiskt bryr sej? Eller om jag ska göra allt på en gång och dessutom blanda in lokaltidningen… igen… Det känns som jag inte gör mycekt annat än klagar på kommunen just nu… men va f-n… är nåt fel så ska det fixas! Eller hur?

Först ska jag ta en fika, sen får vi se hur jag gör. Vad tycker ni?

.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.