Semester! Eller nåt…

Nu har Martin semester, så himla skönt! Från sitt ”riktiga” jobb alltså. Det innebär att det finns mer tid för våra projekt 🙂

Vi stod i hamnen i Sandvik (Öland) natten mellan tisdag och onsdag. Vädret var sådär… så vi packade ihop oss efter hans morgonmöte och drog till vårt hus i Löttorp. Där installerade vi oss och fortsatte att jobba.

Vid 15-tiden packade maken ihop sin arbetsdator och gick på semester. Tre lediga veckor! Nåja… ledig från ett jobb. Nu är det foto och film som det läggs mer tid på. Vi producerar massor med film just nu och allt material ska ju göras något med. Sånt tar lite tid.

Det var fortfarande grått och trist på eftermiddagen, men vi chansade och drog iväg. Vi gör en kort film om våra pärlor på Öland och tog oss till norra udde för att filma lite. Då kom regnet. Såklart!

Vi körde vidare men insåg snart att det var kört. Det skulle inte bli nån film den dagen. Så vi åkte hem, fixade mat och myste i regnet. Enda gången regn är mysigt är i husbilen. Vid 19-tiden klarnade det upp och vi tog en promenad. Samma väg som vi brukade gå med pälsbollen, så det blev lite nostalgi. Fy som vi saknar vår pälskling.

Idag när vi vaknade sken solen igen, så det blev ett nytt försök. Först ett varv i Trollskogen, sen ett besök vid fyren Lången Jan – men vi gick inte upp. Sen fortsatte vi till Neptuni Åkrar och har sån tur att vi äntligen får se Blåelden blomma. Så läckert!

Efter en miljon bilder fortsatte vi till hamnen i Byxelkrok, gick runt där och åt lunch. Sen hade klockan sprungit iväg och vi började få lite ont om tid. Nu var det dax att handla och förbereda midsommar. Kompisar var på g 🙂

Vi lämnade uppfarten i Löttorp och körde den korta biten till Sandbybadets Camping där vi precis hann installera oss innan Annelie (Our Third Home) dök upp. Dock utan husbil… den kom Ludde med ett par timmar senare och skaran var komplett. De hade ett par ungar med sej också, modell äldre.

Nu är vi samlade igen och den här gången kommer vi att ha tid att prata och umgås. Äntligen! Vi hinner ju aldrig prata ordentligt eftersom det alltid är så mycket folk närvarande. Men den här helgen har vi bestämt att vi verkligen ska ta oss den tiden.

Vi står jättefint längst in, längst bort och kommer nog att vara ganska ostörda här. Det är kanske 100 meter till badet och där finns 2 mil finkorning vit sandstrand. Har en känsla av att vi kommer att hänga där en del allihop. Inte mej emot 🙂

Det blir nog inte mycket skriva av i helgen, så med detta vill jag önska er en riktigt fin midsommar!

Missa inga inlägg:

Följ bloggen på Facebook och mej på instagram våra äventyr finns på Youtube

8 svar på ”Semester! Eller nåt…

1. Fina Öland. Det var längesedan jag var dör nu…sisådär 20 år sedan. När dottern klättrade och hände och slängde i trollskogen eller vi var högst upp i Långe Jan. Kollade på hotell nu till midsommar men hittade inget så vi landar istället i Halmstad
    Njut och må gott
    Kram Kajsa

2. Detsamma! Det låter som om ni har en härlig helg framför er! Här kommer huset att fyllas av vänner imorgon och jag tror att allt är förberett.. Fast kommer säkert på något jag glömt, haha!