Saltgruvan avklarad!

Det var riktigt häftigt i Saltgruvan! Tänk vilka grejer man kan göra av salt!

Vi hittade busshållsplatsen efter lite om och men… och till slut kom det även en minibuss som vi fick plats i. Jag fick stå, de andra fick sitta och det var ju tur för dem. Det var inte lätt att stå i en buss där chauffören kör som en galning och bromsar därefter. Men jag klarade det! Vi var framme efter en halvtimma ungefär och fick nästan genast komma ner i gruvan.

Först skulle man gå ner 380 trappsteg, därefter kom man in i Gruvan. Väl där inne fick vi se fantastiska konstverk belysta på ett mycket smakfullt sätt. I nästan två timmar gick vi där nere och vart efter vi gick kom vi längre och längre ner. Till slut var vi pa 135 meters ”djup” (säger man så i en gruva?) Längst där nere åt vi lunch, innan vi tog hissen upp igen.

På väg tillbaka till Krakow besökte vi ett köpcentrum. Senior fick ett par nya shorts, Junior fick ett par nya gympaskor, Vännen köpte strumpor och rakblad (låter lite självdestruktivt hör jag nu…) och jag köpte smink och lite annat. Min fd svärmor hade beställt korv härifran, sa det köpte vi oxa. Lite snäll måste man va  🙂

När vi åkte till hotellet såg vi att det var nästan 30 grader varmt och det kändes kan jag säga. Vi hade gått en hel del, var trötta och hade lite att bära på – då känns 30 grader en hel del. Men jag som gillar värme klagar inte, man vet ju inte hur det blir hemma i sverige…. Bäst att passa på och njuta medan man kan.

Nu har killarna duschat och ligger och vilar. Vännen är ute och letar efter nån restaurang som ligger nära som har bra fisk. Senior älskar fisk och vill abslut ha det till middag, men vi orkar ju inte gå så mycket mer nu. Men Vännen vill ge honom det han vill ha och gör sin egen undersökning. Han är allt bra han!

Sista kvällen i Krakow – Imorrn bär det av hemåt igen.